.

.

tisdag 22 mars 2011

Stulna kläder.

Innan jul så blev Robin extrakläder stulna på dagis, först trodde vi att dom kommit bort i flytten när de bytte avdelning men eftersom de aldrig dök upp så var det bara inse den tråkiga sanningen att någon stulit dom. Jag fick efter mycket om och men pengar av dagis så jag köpte nya extra kläder till dagis och efter 3 veckor så är flera av Robin kläder borta igen.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta hur kan samma barn få flertalet av sina extrakläder stulna flera gånger????
Vem stjäl kläder på sitt barns dagis ? Och varför just Robins ?? Är det för att dom var alldeles nya eller??

Första gången ALLA mjukisbyxor, collage tröja, långarmatshirt, tshirt, kalsonger och strumpor. Och den här gången mjukis byxor, t shirt och långarmad tshirt.

Nu har jag köpt nya kläder igen.
Och den här gången har jag lånat stämplar från jobbet och tryckt namn på kläderna.
Nu borde han väl få ha sina kläder i fred eller ????

1 kommentar:

Linda aka Tokmorsan sa...

Folk har ingen respekt alls.
Jag hade satt upp en STOR lapp på dagis om jag vore som du. Inte för att tjuven kommer träda fram men som markering! Så illa att ta andra barns kläder.
Att man av misstag kan få med sig fel grejer hem kan hända alla men alla kläder från ett annat barn? Nej det är inget misstag. Dessutom brukar väl normalt folk komma tillbaka med grejerna om man tagit fel???

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)