.

.

måndag 28 mars 2011

Mamma byter bo.


Jag tycker den ena pappa är underbar ha tar emot allt den ena mamma säger och säger dessutom till barnen att det här blir väl kul. Han förstår och tar emot med öppna armar.

Medans den andra han är spydig ironisk nedlåtande och jätte hemsk tycker jag.


"Jag tror svenska folket skulle välja mig."

Ja visst jag köper inte den mamman Ankis sätt att leva heller med att jag tycker om att ha stökigt men jag har det rent, och det gör inget om barn och hundar går in med skorna lite skit gör inget, klart jag städar men inte på engång det finns annat i livet som är viktigare.

Lite Njaaa tycker jag.


Man jag får inte ihop helhets bilden heller Anki lär den andra pappan att man gör saker tillsammans och den andra mamman Karin lär den andra pappan att man gör saker tillsammans ????

Lite underligt.

Detta var ett jätte bra avsnitt tyckte jag, båda familjerna visade den andra respekt och dom var trevliga mot varann på slutet, till skillnad mot vad man sett på reklamen från andra avsnitt.

Men ett riktigt bra program, jag gillar verkligen såna här program där man kan se likheter och skillnader i sitt eget liv och också tänka efter på hur man gör och vad men skulle kunna göra annorlunda.

14 kommentarer:

Linda aka Tokmorsan sa...

Har inte sett detta. Dock var jag erbjuden att delta i programmet vilket jag tackade nej till. Kan inte pga min dotter. Annars hade det vart en kul grej :)

Sandra sa...

Tittade också hade liksom du svårt att få ihop det hela...

Anonym sa...

Har inte tanken slagit er att programmet är vinklat som tv 4 vill ha det?
Jag känner familjen som inte hade det så städat och vet hur de är, o det tv visar är inte riktigt hela sanningen ;)
1, Det framkommer inte att båda jobbar, mamman jobbar nätter o pappan på ett verkstadsgolv
2, De bor på landet, går liksom inte stå med en sopborste o skurmopp beredd vid dörren ;)
3; ja det finns många saker som man skulle kunna förklara, ville igentligen bara säga att tro inte allt ni ser ;) Ha en bra dag

Anonym sa...

Hej, jag tyckte att förast avsnittet var jättebra. Men det är verkligen ihop klippt så som tv vill att det ska visas och vinklas.

Jag tyckte att det var toppen att de kunnde sitta lugnt och fint och prata om veckans erfarenheter.
Tyvärr går det inte i alla fall...som i mitt. Jag och min familj är med i ett av programmen...men jag kunde inte hålla tillbaka min ilska vid mötet mellan oss vuxna..

Anonym sa...

Hej
det är jag som är Annki =) i första avsnittet och som första annonym säger är sant!
Tv vinklar det som de vill, inte mycket var som det är IRL!

vi jobbar båda heltid, vilket inte ska visas i tv =)

Skillnaden i våra familjer är att vi gör saker ihop som familj och det gör inte den andra familjen då de vuxna sällan är hemma samtidigt, de gör sällan nått med barnen.
Vi trivdes ganska bra ihop båda familjen och fick inga stora konflikter =)

Ha det bra

Michaela sa...

Svar till anononym 1: Tycker det du skriver är fel, jag sa inte att jag ogillar Anki för hon verkade trevlig men hon sa SJÄLV ordagrant att hon inte prioriterade att städa för att det finns annat i livet som e viktigare, och måste man gå in med skorna i huset bara för man bor på landet????


SVAR till anonym 2: Vad tråkigt att det blev så upprörda kännslor och trist att det visas i tv nu vet jag ju inte vem du är så bet blir svårt att se vad du fick vara med om. Men du kan gärna titta in igen och beräta så ska jag tittta på dig :)
Kram

Anonym sa...

tycker det är lite roligt att så många tror att vi går med skor inne?? varför tro ni det???

Det som framgått är att det inte gör mej nått att det blir sandigt i HALLEN av skor och av hundarna!
Går man inte in i hallen med skor???

och jag drar inte fram sopen/dammsugaren varje dag för att ha sandfri hall!!

Michaela sa...

När jag tänker på saken tror jag att det är för att pappan sa: -ni behöver inte ta av er skorna nu har vi skorna på inomhus och jackorna kan nu bara kasta på golvet.

Anonym sa...

jo men det är ju pappans åsikt om hur han tror vi har det =)
men folk tror väl på vad den pappan säger om mej antar jag undra om de även håller med honom om hur han är som pappa är bra oxå, eftersom han tydligen har rätt i tittarnas ögon?!

Många har tydligen missat allt den andra mamman sa att jag gör hemma, men det är väl inte lika kul att kommentera bra saker som dåliga =)

kul å veta hur folk tolkar saker de ser på tv =)

Ha det bra!

Michaela sa...

Tror du har fel i att han är rätt itittarnas ögon, som jag skrev i inlägget tyckte jag han verkade ganska otrevlig spydig och nedlåtande, jag tyckte din man var bra :) han köpte ju allt hon sa.Tvättade bakade osv Har han bakat något åt dig ??:)

Anonym sa...

Ja jag hoppas jag har fel =)

Japp han har bakat sockerkaka igen =) och det kommer han få göra fler gånger =9
Tvättat får han dock inte för mej för jag är för noga med våra kläder för att riskera att han blandar för mycket hahah

Anonym sa...

Grundfrågan är vad vi vill förmedla till våra barn. Jag tror att det bästa vi kan ge dem är tron på att de kan åstadkoma något, uvecklas och få ett rikt liv. Det är faktiskt ok att satsa på ett intressant jobb - det är roligare än att ha det som ett nödvändigt ont.

karriärmamman sa...

Jag kan ju bara säga att allt inte är som detverkar på tv. Jag gör verkligen saker med mina barn. Det som jag tampas med är att jag ofta är själv med barnen och det gör det svårt att tillgodose bägges behov. då framför allt jouline. vi har dock mamma och jouline dagar då jag står helt till hennes förfogande och vi gör vad hon vill. hade jag verkligen varit så mållåst på karriären hade jag aldrig skaffat barn. de har och kommer alltid att gå först. Jag tror däremot att de får en gladare Mamma när jag får jobba med det jag brinner för

Anonym sa...

Maria du är en underbar mamma och behöver inte försvara dej inför nån annan än dej själv!

och jag håller med dej att får man göra det man brinner för samtidigt som är mamma blir man en bättre mamma!
Jag själv brinner för familje livet och det gör mej till en bra mamma precis som du brinner för ditt jobb som du verkligen är duktig på och gör dej till en bra mamma!!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)