.

.

lördag 5 februari 2011

Vi sitter i soffan och myser

tittar på Lilo & Stich och äter Lördags godis, men inte jag för jag är fortfarande proppmätt efter middagen. : )

Jag har ätit skaldjurs paj med avokadosallad, så sjukt gott men det tog mycket längre tid i ugnen än vad jag hade trott så killarna fick äta sin middag utan mig och sedan hoppa i badet, så åt jag medans killarna badade.

Nu sitter dom här och doftar så gott, dom har fått spiderman duschtvål i julklapp och den doftar underbart, så att jag sjäv skulle kunna använda den. : )

Vart har den här dagen tagit vägen??
Jag tycker att tiden rusar iväg och man hinner inte alls göra det man hoppas. Jag som tänkte att vi skulle spela spel och umgås hela eftermiddagen men den bara försvann, när dom hade vilat, fikade vi, gick ut med Tuffs jag lagde middag och resten vet ni.

Men nu är köket fint igen, diskberget är borta och disk bänken riktigt skiner.
Visst är det så skönt när det är rent ??
I morgon ska vi vara hemma och umgås så det så : ) och så ska jag ta tag i tvätt berget så kan jag vara nöjd när jag går till jobbet på måndag.

Nu ska jag mysa med killarna och sen lägga mig och slappa, det märks att all ork inte är tillbaka än och jag är riktigt trött efter en fullspäckad dag.


Ha en underbar kväll YY

2 kommentarer:

Jenny - Hugos mamma sa...

Det är lät riktigt gott!:)
Skulle man kunna få recept kanske?;)

Det är underbart att han äntligen sover i sin egna säng hela natten & att det gick såpass smärtfritt också, det trodde jag aldrig!:D

Michaela sa...

Paj deg som förgräddas i ugnen och sen fyllde jag pajskalet rökor crabsticks i bitar lök och skivade svarta oliver.
Hällde över äggstanning med dill ochriven ost i.
In i ugnen i ca 40 min i 175grader.
Tll det har jag sallad och avokado med lite citron på.

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)