.

.

fredag 18 februari 2011

Nya allväders stövlar och gummikläder, nu är vi rustade för vår slasket.










Mormor har shoppat hela veckan.
det började med att Robins skor tog in vatten när tö vädret kom sen blev det kallt igen så då köpte hon ett par vattetäta varma kängor till Robin och så hade han växt ur sin gummi jacka sen förra året så igår var dom ivär ochh köpte ett helt nytt sett, super snygg blev han tycker jag. Jag har alltit kört fleacefodrade gummikläder både vår och höst till killarna för jag tycker att det är det ultimata eftersom både vår och höst bjuder på mycket väta och så vet jag att dom är varma och torra varje dag.
Leo vart så ledsen och avundsjuk när Robin fick nya skor.
Leo klagade på att hans allväders stövlar var så svåra att ta på och av när han hade dom på sig i tö vädret förra veckan och inte så konstigt, dom var ju nästan 2nr för små :) hans fötter har växt lite sen i höstas.

Så nu har han också fått nya skor som är lätta att ta av och på, han har visat mig om och om igen.
Och han är så nöjd över att han också har nya skor nu :)

Idag känns det skönt med fredag efter allt som varit, det skingrade inte tankarna så mycket som jag hoppades, kan ju kanske bero på att jag nu jobbar i den skolan där vi gick och lärde känna varann när vi var små.



1 kommentar:

Erika sa...

vi skulle också behöva lite nytt inför våren men avvaktar lite våren känns så avlägsen just nu tyvärr men det är super att vara ute i god tid så blir nog ett besök till pop inom kort...

kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)