.

.

tisdag 25 januari 2011

Tisdag = mys

I dag är det tisdag och det är lika med mys här hemma eftersom vi är lediga på onsdagar.
Nu var det ganska länge sedan jag hade riktigt tisdagsmys med massa levande ljus och ett glas vin räkor och aioli eller lax rullar, eftersom hösten bjöd på så mycket virusar, sjukdomar och förkylningar och då känner jag mer för en filt och en kopp te.
Jag har tinat räkor som jag staxt ska gå och skala men har lite huvudvärk just så jag vet inte riktigt hur det blir.

På förmiddagen var jag på posten och hämtade ett paket från IKEA do mahr ju lite lustiga ord för sake mmen jag har iaf fått dyn tutor :) ja jätte sjukt jag vet :)
Sittkuddarn i soffan är skummgummi i botten och så en dunkudde uppe på och när jag tvättar klädseln så rammlar det ut hundratals fjädrar och nu står det på IKEAs hemsida att kuddarna var gjorda av kallskum så jag mailade dom om det så nu har dom skickat dyntutor fyllsa med kallskum. Ågud var mjuk och fluffig soffan blev.
Jag tycker att den allmänna inställnigen är "IKEA skit" men jag tycker dom har varit jätte bra och hjälp samma.
Slänger in en gammal bild på soffan EKTORP tycker den är alldeles underbar beiget tyg med vita rosor Y



Hoppas ni haft en bra tisdag.


Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)