.

.

onsdag 26 januari 2011

Sköna lediga onsdag

God morgon
Vi har precis ätit frukost sedvanliga risgrynsgröten (som killarna envisas med att äta året runt tur att det alltid finns att köpa färdigt i butiken) Jag åt smörgåsar med julskinka och stark senap och en kopp te som jag avslutar i soffan just nu.
Vört brödet tog dom ju bort ur butikerna så fort julafton var över så jag har letat och letat efter ett bröd som liknar i koncistensen och nu har jag hittat ett, Pågens RÅGA fullkorn och surdeg, jätte gott passar perfekt till julskinkan.
Idag ska vi bara ta det lugnt här hemma, det var länge sedan. I helgen var det ju skridskoskola på lördagen och då är killarna jätte trötta på eftermiddagen och i söndags var vi ju på alldeles underbara JUNIBACKEN, förra onsdagen var vi hemma hos mormor och fikade och hämtade skridskorna till Robin eftersom han skulle åka med dagis på torsdagen.
Kan vara skönt att bara vara hemma en hel dag också utan massa måsten och de måsten som finns tar jag bara om jag orkar idag, känner min nämligen inte helt frisk idag, huvudvärken igår var bara början till ont i halsen, täppt i näsan och mer huvudvärk i dag och Leo har varit lite snorig och hostig i några dagar nu så då tycker jag att det känns vettigt att han vilar idag när vi ändå är lediga så kanske han orkar torsdagen och fredagen då jag faktiskt måste jobba.
Hos oss skiner solen och himlen är blå, vad gör ni denna vackra onsdag??



Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)