.

.

lördag 29 januari 2011

I dag har vi ätit dill kött till middag som vi fick av världens snällaste mormor eftersom jag inte är tillräkligt frisk för att orka laga middag än. Extra kul var att vi fick just dillkött för det är något jag aldrig lagat själv och mammas är bäst tror inte jag skulle lyckas lika bra : )
Jag äter med gurka till i massor.
Nu sitter vi i soffan och äter lördags godis, jag också :)
Jag har köpt massor det lär nog räcka i flera månader eftersom jag inte äter godis så ofta, men jag köpte lite av allt jag gillar så det blev mycket..... polly, dumle, gröna grodor, geischa, toblerone, mini havrebollar, limousiner och så slängde jag i twist påsen som jag köpte i julas och fortfarande inte ätit av.
Vi ser på kogänget, jätte kul och en skön avslutning på lördagen.




Kram Y

9 kommentarer:

Sussi - 22 år, mamma & student! sa...

Sv: Kul att du tycker det =) Pastagratängen är här -> http://www.middagsdags.se/recept.php?id=725 och laxen här -> http://www.tasteline.com/Recept/Ugnsbakad_lax_med_citronpesto . Kommer även upp recept på bloggen sen =) Trevlig blogg du hade!

stina sa...

åh vad godissugen ja blev nu!
Ja du svaret kommer nog inte förrän runt 23 mars :P då jag har BF

Jenny - Hugos mamma sa...

Tack vad gullig du är!:)
Krya på dig & ha en trevlig helg!

Therese sa...

Vilka söta två små grabbar du har. Va lika dom är på porträttbilderna:)

Det var år sen jag åt dillkött sist. Mamma gjorde alltid det när vi var små så nu fick jag verkligen flashbacks.

Hoppas ni får en mysig söndag och att du mår helt bra idag.

Frida sa...

Det kanske aldrig går över...En vacker dag står vi där med våra 15-åringar som kastar sig på golvet och får utbrott ;)

Kul att du tittat in till mig förresten!

Och kul med mat, själv äter jag LCHF. Började för att gå ner i vikt, men så bra som jag mår av det har fått mig att tro att jag aldrig kommer att börja äta massa kolhydrater igen :)

Keeya sa...

Hoppas du blir frisk snart. Kryapå dig. Kram

kattiiiiss sa...

Hoppas att godiset fick dig att piggna till litegrann!
Såg himla gott ut iallafall.

Anna sa...

Åh dillkøtt! Det har jag inte ätit på 100 år, det är ju så gott.

Cissi sa...

Lördagsgodis är ett måste, men jag äter mitt redan på fredagen istället ;P

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)