.

.

onsdag 12 januari 2011

En dag fylld av bara nöjen.

Direkt efter frukosten så åkte vi till Lekvegas (ett lekställe där vi bor) och vi hade en underbar dag fylld av lek lek och lek, vi älskar det stället och det är precis lagom för oss, en ganska stor lekställning med olika ruchkanor hoppborg och konstiga småbilar. Hade killarna fått välja hade vi stannat hela dagen men jag såg att ögonen började gå i kors av trötthet på dom båda.

När vi kom hem vilade dom framför Shrek och Leo var så trött att han somnade och efter vilan bjöd vi hem mormor och morfar på fika. Vilket är bland det bästa Robin och Leo vet, det blev även massa spelande och lekande med mormor och morfar såklart.
Vi är ju fortfarande inne på temat Äta upp allt vi har hemma och jag har två påsar i frysen med semmelbullar så det enda vi köpte var mandelmassa för grädde hadde vi också. Riktigt kalas fika. Jag kan säga att jag åt mer än en :) (Hade jag haft skäms smileys hade jag infogat en här)
Medans vi ändå är inne på ämnet kan jag berätta att till middag åt vi fisk och ris, ett recept från Mickes mamma, fiskbuljong, cremefraich, appelsinjuie s,o,p och fisk såklart. Jätte gott och till det hade jag massa sallad.

Nu i skrivandets stund sitter killarna i badet, välbehövligt, båda var blöta i håret av svett på förmiddagen, bläää.
Båda älskar att bada så det är en perfekt avslutning på en underbar ledig dag tillsammans. Y


Hoppas att ni iaf haft i närheten av en lika underbar dag som vi YY

2 kommentarer:

Cissi sa...

Åhh vad skönt med en ledig dag tillsammams, mitt i veckan :)
Lekvegas ska mina grannar till i helgen!

Gott med semlor, jag åt en förra veckan men nu får jag nog vänta tills i mars när man på "riktigt" ska äta dom ;P

Anna S sa...

Vi var också på Lekvegas härom veckan, tror att det var 2 dagar innan er :).

Sen måste jag säga att du är så himla lik en av mina vänner. Verkligen jättelik. Lustigt!

Kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)