.

.

söndag 5 december 2010

Knäck och kalas söndag

Vi har varit på kalas idag, en pojke på killarnas dagis fyllde år, och vi har ätit så mycket gott att det tog emot att börja med middagen.

Efter middagen har jag gjort lite knäck, lägger in receptet här nere om någon vill ha.

Knäck i micron
Lättgjord knäck som man nästan inte kan misslyckas med.

Ingredienser (40 portioner/st.)
1 dl vispgrädde
1 dl sirap
1 dl strösocker
25 st sötmandlar
Gör så här
Hacka mandeln. Sätt ut 40 knäckformar. TIPS ! Blanda samman grädde, sirap och socker i kanna eller burk som tål hög värme
Sätt kärlet i micro ugnen på full effekt utan lock ca 8 minuter.
Rör i mandeln. Fördela smeten i knäckformarna


Nu sitter vi i soffan och jag har lyssnat på nicke och nilla sånger ( vi försökte hitta Alla Balla men den gick inte att hitta någonstans på internet och det är den som Robin och Leo går och sjunger hela tiden så jag tror att jag blir tvungen att köpa den)och manboy med dom och nu lyssnar dom på mamma sånger med mig, alltså KISS och Twisted sister : )

Bjuder på en video vid ett annat tillfälle.

2 kommentarer:

Linda sa...

Smarrigt med knäck :-) Haha manboy är ngt som cirkulerar hos min dotter oxå ;-) Men största Idolen just nu för henne är DIO vilket vi naturligtvis gillar här hemma ;-)

Pyttianna sa...

Oj vad mkt gott det såg ut att finnas där! ;)

Ja visst sitter han fint! Han älskar verkligen sakkosäcken! ;) Njee... den var inte dyr alls. Min mamma hittade den i Ullared och hon trodde att den kostade runt 279.- eller nåt.

Kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)