.

.

torsdag 2 december 2010

Är det kallt hos er också??

Här är det så fruktansvär kallt, vi hade 16.3 grader när vi gick till dagis kl 10.
Jag skippade powerwalken idag, det tog emot men, personalen på dagis trodde det var riktigt dåligt att gå ut och knata och andas in denn svinkalla luften, och när jag lämnat killarna och satte av med fart ifrån dagis så var jag beredd att hålla med så jag vände hemmåt igen.
Tuffs fick en kort promenad idag men han frös så han skakade trots både overall och väst.
Sitter och försöker förtvivlat komma på vad vi ska äta till middag idag, kan inte komma på en endaste sak, allt jag kommer på känns Neeej tråkigt, eller så saknas det något och jag har inte lust att klä på mig och gå och handla, speciellt inte nu när jag precis kom ut ur duschen.
Ibland är middagen ett riktigt problem tycker jag.


Hoppas ni får en bra dag där ute i kylan.

4 kommentarer:

johanna sa...

Ja, ibland kan man bli knäpp när man ska komma på vad man ska laga för mat och här försöker vi laga mat så även Victor kan äta samma mat som oss så han slipper äta den trista burkmaten.
Vi har precis ätit ugnstekt falukorv och potatis till lunch, det gillar han massor

Hoppas du kommer på nått att laga.
Kram

Cissi sa...

Här är det också svinkallt, Brrr!!!
För kallt för mitt tyckte men men...hoppas det inte håller i sig hela vintern ;)

Sandra sa...

Ja visst har vi kallt, närmare -20 de senaste dagarna. Du undrade varför vår hund intebor kvar hos oss, det hände en otäck sak hemma hos oss i september, Läs här: http://mittnyabattrejag.blogspot.com/2010/09/sa-svart-att-beratta-om-detta.html

Soulsister sa...

Ja det är kallt, blåsigt, snöar för fullt och det sägs komma mer...

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)