.

.

söndag 28 november 2010

Play doo



Jag gjorde en play doo lera som dom satt och degade med efter maten, jag hade ingen karamell färg så den blev bara vit men det störde inte Robin eller Leo, dom gjorde djur bullar och lusse bullar. Formarna har jag köpt i ett paket med brödkaveln, det var det enda som fanns kvar på ica för två år sedan när jag skulle ha pepparkaksformar, men dom kommer ju till glädje ni istället när vi degar.
Play doo
5dl kokande vatten
5dl mjöl
2 dl salt
2 msk citronsyra eller alun, spelar absolut ingen roll
2msk mat olja
Blanda de torra ingredienserna och tillsätt vattnet det kokande vattnet och mat oljan.
Vill du ha karamellfärg så blanda den i vattnet.
Färdigt
Lycka till !
Känns som vi har hunnit med att umgås massor i dag vilket gör mig jätte glad, jag satt och tänkte på det i går kväll att hur mycket tid jag än spenderar med dom så känns det ändå som man aldrig hinner umgås på riktigt och dagarna och veckorna bara flyger iväg. Jag har alltid den där känslan att jag hade velat umgås lite mer med dom ändå ägnar jag all deras vakna tid med dom, borsett den timman de vilar mitt på dagen. Alltså ca 11 timmar på en lördag eller söndag och ändå har jag den känslan, konstigt va??

4 kommentarer:

Mia sa...

Tack för svaret ang pärlstrykning.... =)
O så bra att du dessutom har skrivit ut recept på lera... de har jag suttit o letat efter =)

Tack tack

Anonym sa...

hej
jag jobbar som sjukgymnast och undrar om jag får använda din fina bild när ni bakar med lera i ett träningsprogram till ett annat barn? de visar så bra träning för tvåhandsaktivitet... :)
vänligen /jessica

Michaela sa...

hoppas jag inte svarar försent, du får absolut låna bilderna

Anonym sa...

tack! :) /jessica

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)