.

.

lördag 20 november 2010

Nätter hos oss

God Morgon!
Här vaknad killarna minsann 07.15 idag, men igår var det inte samma melodi.
Jag väckte dom vid7.30 och dom var såå trötta och pep och gnällde länge innan jag fick dom att vakna, och jag berättade massa gånger att jag var så ledsen över att behöva väcka dom men att jag börjar ju tidigt på fredagar, men idag när vi kan sova så länge vi vill då minsann är dom pigga :) men det var länge sedan jag sov en hel natt, Robin drömmer många mardrömmar nu och kommer nästan varje natt, och Leo har sovit i min säng ända sedan micke flyttade, innan kom han flera gånger på natten men eftersom det då blev så trångt i sängen att jag inte fick någon sömn alls så försökte jag övertala honom att sova i sin säng men då fick jag resa mig och gå in till honom 2-3 ggr per natt. Men nu är det ju inte trångt i sängen för han tar nästan ingen plats all så då tycker jag att han lika gärna kan sova hos mig, och nu går det jätte smidigt, han kommer med sitt täck och fast han sover hos mig varje natt frågar han ändå - Mamma får jag komma?? jag svarar jag och han kryper upp lägger sig och säger -kan du lägga på täcket?? och inom 1-2 minuter sover han. Men ändå vaknar han några ggr per natt antingen lägge han armarna om mitt huvud och klamrar sig fast som en bläckfisk och säger - jag vill va hos dig mamma. eller så vaknar han och vill prata om allt möjlig från -är det leksaks sammling i dag?? till -kommer du ihåg när vi och sen kommer der något som kan t.om vara en flera månade gammal upplevelse : )
Undra vad det beror på att han inte sover en hel natt??
Nu ska vi snart åka till skridssoskolan, idag ville Robin inte heller gå dit sen kom han på att han åkte med klubba förra gången och blev så glad så nu vill han gå dit igen : )
Hoppas ni får en fin dag. Y

2 kommentarer:

Fröken M sa...

Köp hem sen skinka, stek lite köttbullar och servera med julmust till kvällen så har du en given succé :) Ha en toppen dag raring ! kram

jama sa...

Ja varför ska det vara sådär?? När helgerna väl kommer vaknar de TIDIGARE än på vardagarna och då har man dessutom fått väcka dem.

PS. Vågar knappt säga att idag bröt de faktiskt mönstret, gick upp vid 9 (säger man det så straffar det sig har man ju lärt sig).

Ha en fin lördag!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)