.

.

onsdag 24 november 2010

Första pulka åket

Robin frågade när vi var ute på förmiddagen om vi inte kunde åka pulka, men jag svarade nej eftersom Leo e så sjuk men sen satt jag och tänkte på det och att man måste passa på för men vet ju inte hur länge det är så här mycket snö. Så jag sa åt Robin att klä på sig för vi skulle gå ut men Tuffs och Leo bäddade jag ner i vagnen med fäll och täcke och så gick vi ut och Robin blev så glad när jag tog fram pulkan ur förådet, t.om Leo orkade åka en gång sen kröp han upp i vagnen igen. Robin ålte i allafall en halvtimme 40 min innan Leo började frysa så då gick vi hem men Tuffs han få vara med i pulka backen en stund på slutet, han gillar snön precis lika mycket som Robin och Leo så det är som att ha tre lyckliga barn i snön nu.
Det gick inte att fota med blixt för det snöade så mycket så varje snöflinga blev en vit prick, ser lite kul ut.

Leo har fortfarande inte kommit igång att äta han vill inte och jag har försökt tvinga i honom lite iaf Robin och jag ät spagetti och kassler i ugnen men Leo åt bara en halv pankaka, lillen Y

I kväll börjar det en serie på fyran i 4 delar kommer inte på vad den heter riktigt Maria Vern tror jag, eller nåt liknande, är det någon mer som ska se den??


9 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad mysigt att åka pulka!

Linda sa...

Mysigt med pulkaåkning :-) Och hoppas Leo kryar på sig snart och får tbax matlusten..

Visst kan man säkert ta sig en nubbe utan att förstöra barnens jul, men jag gillar ju inte nubbe så då kan vi vara utan det och även vin mm.. En julöl på sin höjd till maten, men själv dricker jag julmust :-) Tycker inte om att blanda alkhohol och mat så värst ;-)

Här ska det tittas på vampyrer och ev lite sons of anarchy :-)

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Härligt i snön! Sonen fick en chock tror jag när vi sprang till dagis för att hämta syrran i snökaoset, trots att det är typ 400-500 meter!

Dataglor ikväll, och ska se Cliffhanger med gubben :-)

Caroline - Ellas mamma sa...

det tog ett tag att få till korten =) men jag har spart de bsäta som ska bli julkort. Om jag får tummen ur och skicka in dom.. måste sättas på att göra listan. snart är det fan jul =) kram på er

Anonym sa...

Svar:
Hihi..så sött! :D Har du ingen bild på det så man kan få se ? :D

Hanna sa...

Åh vad kul med pulkaåkning! Det måste vi också göra nån dag innan snön försvinner!

Sv; skinka måste jag köpa hem, gjorde en skagenröra idag på em som blev väldigt god, den kan jag tänka mig att äta till frukost och en sån röra med skinka skulle nog också vara god! Tack för alla tips! Tror nog jag ska bli en tedrickare på morgonen också :-)

Carolines hemligheter sa...

Vad mysigt med det allra första pulkaåket för säsongen, det är ju nästan så att man blir barn på nytt :-)

Hoppas att ni får en skön torsdag, kram!

Michaela sa...

Hej anonym
Du skrev inte vem du är så jag vet inte vad det är för kort du vill se :)
Lämna en nu kommrntar, så jag får veta för nu är jag nyfiken.
Kram

Cissi sa...

Det är häligt med snö på måmnga sätt, spceillt för barnen men kan jag erkänna att jag tycker det är minst lika kul dsom dom att åka pulka *haha*

Japp, trapp renovering är det so kvällarna ägnas åt just nu...jobbigt men det kommer verkligen bli ett lyft :)

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)