.

.

måndag 22 november 2010

Drama på dagis

När jag kommer till dagis idag luktar det starkt och konstigt i lekhallen så jag kommenterar det och då svarar personalen att
- ja Leo har kräkts överallt, jag ler lite men dom ser så bekymrade ut att jag frågar
- seriöst???
- jaaa svarar dom för 2-3 minuter sedan Helen gick precis för att ringa dig. så jag går in dit dom pekar och det första jag ser e en halvnaken Leo och fröken med telefonen i handen.
Leo hade tydligen verkligen kräkts överallt först hade han kräkts över bordet sen lyfte fröken Helene upp honom och sprang mot toaletterna och då hade han kräkts hela vägen dit, i en papaerkorg, i handfatet och till sist i toaletten.
Så det var väl tur för mig för nu har han ju inte kvar så mycket som kan komma upp, men vi vart ändå tvungna att stanna en gång på vägen hem och kräkas. Lilla hjärtat Y

Han har varit så duktig sen vi kom hem, dom första gångerna reste han sig och sprang till toaletten men nu har han gett upp så nu sitter han kvar i sin soffa men han böjer sig över hinken varje gån det kommer tom den gången som han sov.
Jag tycker han är så fantastiskt duktig, han är ju bara 4 år.
Men jag vet inte om jag ser fram emot natten : )


Önskar dig en trevlig kväll.

5 kommentarer:

Sara sa...

Krya på honom.

Peppar peppar har vi aldrig haft maginfluensa här hemma. Nu får vi väl det bara för att....
Kram

Hannele - mamma till pojkar sa...

Svar:
Gud! Så där kände jag när Kevin började på dagis i höstan och allvaret började väl mer sen när man skulle på UTVECKLINGSSAMTAL o.O man bara ööh? kändes som det var igår han kom till världen och varje dag så tittar man på honom och kan inte fatta att han har blivit en stor kille :P haha..

Tiden går sjukt fort med barn :)

-fam bus- sa...

Jaaa, den var snygg! De håller jag med om, o den köptes i ullared vet jag :)

kram kram

Hanna sa...

Usch stackars liten! Hoppas han har kryat på sig till idag!

Linda sa...

Krya på han och hoppas ni övriga i familjen slipper magsjuka :-(

Är den sjuka jag helst vill vara utan härhemma och då det nu gick kräkfall på jobbet så har jag typ inbillat mig varje dag att nu kommer den..Nu blir jag magsjuk, men verkar *peppar peppar* ha fått ngn slags imunnitet mot den ;-)

Kram till er alla..

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)