.

.

fredag 5 november 2010

Dator problem och krångel

De här söta ljuslyktorna fick jag av mamma idag



Hej
Är det inte så mysigt med fredag??

Det brukar ju glädja de flesta och även mig också idag. Har hämtat killarna tidigt på dagis idag eftersom det är en 12-dag både på dagis och på jobbet. Jag har försökt ladda ner draktränaren men jag är tydligen en total analfabet när det gäller sånt tänkte att varför ska inte jag kunna när alla gör det?? Men jag har följt alla instruktioner som finns men det går inte hur jag än gör står dt bara massa konstiga termer och så error, nu har jag gett upp, trist. Sen har jag något annat fel för det står hela tiden att internetexplorer har slutat att fungera och så höll den på i sommras mendå tömde jag datan och la in allt igen men det hjälpte inte alls, men jag vill inte lämna in datan heller för jag skulle inte överleva i flera dagar utan datan. Jag har nu suttit halva eftermiddagen och försökt göra en systemåterställning men får medelandet att det också har misslyckats, nu tömmer jag den och instalerar om windows, så hörs vi aldrig mer så vet ni att det inte gick så bra :) Det sägr dom ska tömma datan och göra att den är exakt som när man köpte den men det visade ju sig förra gången att så var ju inte fallet, när den var klar bvar det massa saker som saknades ellr var annorlunda än när jag köppte den, Älskar min dator men gud vad jag mår dåligt när den krånglar, som sagt jag vill ju inte lämna bort den så jag får stå ut med att den stänger av internet 10-20ggr per kväll, (jätte kul om man tittar på en film.)
Vi har iaf myst också Robin har gjort lite övningar så kallade "öga-hand kordination" (jag fick det förklarat för mig av en på jobbet som är så jäkla bra att om han tränar sin öga-hand kordinattion så är det något i hjärnan som hittar varandra och det hjälper grovmotoriken coolt va??)
Sen har vi ätit Tacos (ja jag vet att vi gör det jämt:) och grillat marschmallows på de nya ljusena, så nu luktar det fantastiskt i hela huset, bränt socker:)
Hoppas ni får en trevlig fredags kväll Y

3 kommentarer:

Ida sa...

Haha, tack! Ja det var riktigt mysigt faktiskt :)

Tack detsamma :)

Therese sa...

Verkligen snygga ljusstakar! Ha en fin dag <3

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Åh vad jag lider med dig med datakrångel! (min man köpte en ny dator till mig i tidig julklapp *chockad)

Vår laptop var ett unikum - allt, allt, allt var error, error, error och seg som sirap och nervsammanbrott....

Kan du surfa i mobilen? Det blev min räddning. (Vad snobbig jag låter nu! Inte min mening! Har aldrig unnat mig något, eller ens haft råd, men nu har vi av en slump både ny mobil till mig och ny laptop!?)

Ska hålla tummarna för att det löser sig. Inte bra för blodtrycket när datorerna strular ;-)

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)