.

.

fredag 26 november 2010

Advents pyntat


Nu har jag advents pyntat här hemma, först kunde jag inte hitta ljusstakarna uppe på vinden och höll på att bli galen, så vi åt middag och sen gick jag upp igen och hittade dom tillslut på världens konstigaste ställe. Men så gör jag alltid, jag ställer alltid saker på "fel" ställe för att jag inte orkar eller har tid att fixa det just då men sen glömmer jag bort det och sedan står jag där som nu ett år senare och har inte en susning om vart sakerna har tagit vägen, men slutet gott allting gott : ) Nu är det pyntat och klart.
Y
Den stora advents stjärnan är ett nytt och alldeles underbart tillskott hos oss från förra året, jag är inte så förtjust i de där pappersstjärnorna som varit så moderna de sista åren men så förra året får Leo syn på den där stjärnan inne på ica och frågade om han kunde få den så jag köpte den bara för att det var ett så gulligt önskemål. Han blev jätte glad idag när jag tog fram den och hängde upp den :).
Y
Den lilla adventsgranen på skänken i hallen är min alldeles egna tradition, jag fick den när jag var liten och har haft den varje år sedan dess, det är bara pyntet som ökat lite med åren.
Y
Adventstaken står på bordet och det är bara ljusen som ska bytas.
Resten av julpyntet får komma fram veckan innan julafton
Y
Jag hade velat gått till kyrkan i år igen för vi var där förra året på första advent och då sjöng barnkören och Robin fick sin bibel men i år fick 4 åringarna sina mycket tidigare om ni minns ?
Nu är det bara hög mässa och jag vet inte riktigt vad det är eller om det är något för dom ??



Önskar er en riktigt trevlig kväll

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)