.

.

söndag 10 oktober 2010

Vi har varit kyrkan idag

Det har väl ni också, ni går väl i kyrkan varje söndag???

Nej jag bara skojade.
Alla 4åringar fick en inbjudan till dagens tacksägelse gudstjänst och så fick man ett ex av barnens bibel. Vi är inte direkt någon kyrklig familj och förra året när Robin fik sin inbjudan till kyrka så var det faktiskt första gången sen jag gick i skolan som jag var i en kyrka och det inte handlade om bröllop eller begravningar (jag har tyvärr varit på allt för många begravningar) sen förra året var vi där igen på lucia för jag vill så gärna att aanen skulle få se ett lucia tåg på lucia och jag hittade inget annat någonstans, farsta skull inte ha något och huddige hade dan innan.

Så idag var vårat tredje besök, Leo fick iof en bibel förra året när Robin fick sin för han sa så högt att han ville ha en så prästen gav honom en också :)
Det var verkligen jätte fin, jag tycker det är så vacker och jag blir lite tårögd när jag sitter där. Barn kören var där och sjöng, och vi sjöng några psalmer tillsammans, några var lite popiga och gospel insireade, men några var inte riktigt i min smak, jag har så svår för att vi ska dyrka vår herre osv.
Men på det hela var det jätte bra och fint.
Efteråt åt vi lunch på grillen och dom som jobbar där hälsade på Robin och Leo och frågade vad dom hade gjort idag, först svarade Leo att han hade varit på biblioteket, (både för att han fått enbok och för att man måste vara tyst både i kyrkan och på biblioteket) sen sa han att han hade varit i kyrkan, Micke sa att han undrar vad folk tänker när man säger att vi har varit i kyrkan :)

Vi åkte en sväng in till stan och bytte stövlarna jag köpte förrahelgen för det vr fel påfodret i bak så jag fick skavsår och så åkte vi till ÖB men dom hde inget till tuffs så det blev bara bajs påsar och lite billiga rengöringsmedel (nu ska jag prova cillitbang och se om det e så bra som dom säger på reklamen).

Har legat på soffan och sovit en sväng innan middagen, jag fick sån huvudvärk att jag började må illa, så lite kaffe och sömn en stund fick hjälpa :)

Riktigt längtar till i morgon då det är dags för en ny powerwalk, vaknade i går morse och blev ledsen över att det var lördag och 2 dagar kvar :) det är väl trevligt när man längtar till måndagen? :)

Hoppas ni har haft en trevlig helgY

1 kommentar:

Soulsister sa...

Det låter underbart att längta efter måndagen. Lycka till på powerwalken

kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)