.

.

tisdag 26 oktober 2010

Utflykts dag på dagis


Visst är det något speciellt när barnen ska iväg på utflykt!?! :)

Jag tycker dom är så fina när dom promenerade iväg till dagis med sina ryggsäckar så förväntans fulla, glada och ivriga. Robin var iväg förra veckan men idag ska båda iväg.

Det är så mycket med en utflykt vad dom ska ha med sig att äta, kläder osv Jag gjorde tunnbröds rullar med ost i, fruktsoppa och banan så jag hopps det blir bra. En del föräldrar hade skickat med varmkorv i termosar osv men jag tycker det blir förmycket att bära och så måste dom få hjälp att öppna terosar och lägga korven i brödet och allt, jag tänkte att macka är lätt att hålla i och dom kan reda sig själva utan att sitta och vänta på att fröken ska komma, det är ändå 30 barn som ska äta lunch.

Vi tog overallerna till dagis i dag för vi hade 5.2 minus ute i morse, jag blev riktigt överaskad när jag tittade på termometern, hoppas inte Leo fryser för ha när en sån liten frusen kille. Y
Nu ligger jag här och väntar på att få gå och hämta dom, jag längtar efter att få höra hur dom har haft det, Leo var så förväntansfull jag tror faktiskt att det är hans första utflykt med dagis utan mamma och pappa med sig, annars brukar vi ta ledigt och åka med.

6 kommentarer:

fredrika sa...

fin blogg du har :) var med i dagens blogg vettja :)
http://freeedrika.blogg.se/2010/october/dagens-blogg.html#comment

Anonym sa...

Hej hej,
Kolla in i min fina internetshop..

www.gniztra.com

Där finns det allt vi tjejer behöver..

Bling bling,smink och kläder och mycket mera...

kram Gniztra

Sandra sa...

kallt är ordet! nu är det snart vinter! fattar inte att man blir lika förvånad varje år? varför kan man inte lära sig så man hinner förbereda sig något år?! Oj kallt och halt, hummm nej det är en överaskning varje år! Barnen är alltid så snabba de dagar det ska hända något speciellt, allt går så mycket fortare och de är så självgående. fram för mer utflykter på förskolan/skolan tack!

Jenny sa...

Vad roligt att ni också hade utflykt idag. Det hade A också. Sin första, och jag var supernervös över att matsäcken skulle räcka eller var "fel" :)men man kanske blir lite coolare efter ett tag:)

Soulsister sa...

Ja nu är det kallt! Brrr....min son är ju för stor och tuff för att ha overall så där gäller ju lager på lager, dvs långkallingar och extra hoodie. Mössa och vantar är en självklarhet när de har batman på sig :)

kram

Soulsister sa...

Sonen är snart 8 ( i december) och går just i 2an...vägrar overall, termobrallor o jacka gäller....

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)