.

.

måndag 4 oktober 2010

Träning träning träning


och en massa gnäll kommer det här inlägget att handla om.


Vågen visar 54 som vanligt och idag är det invägning hos Sofia (kommer åka ut om jag inte presterar något snart;) Det handlar inte om att jag är fet och måste banta eller att jag har konstiga fix ideer, utan stora mängder fett på magen som gör att jag ser gravid ut, vilket faktiskt gör att folk frågar om jag är gravid igen, så jag försöker ta tag i det och se om jag kan få bort det.

Idag ska jag gå ut och promenad (Powerwalk med lite finare ord men jag tycker det känns lite löjligt)
Jag är jätte peppad och nästan förväntansfull, skitlöjligt men det känns så skönt att ta tag i något som jag struntat i av lathet och bort prioriterar pga att jag har värdesatt egen tid mer.

(micke har ju aldrig varit hemma särskilt mycket och när han har varit hemma har jag velat träffa honom och nu när han har flyttat så har jag ännu mindre tid, så p förmiddagarn när jag har lämnat killarna på dagis. Så har jag ägnat tid åt disk och tvätt jag har även handlat, lagat middag, duchat och gått ut med hunden och ätit lunch sen om det har blivit tid över så har jag satt mig och tittat på något på tv eller suttit vid datan. Alla tror att man har sååå mycket tid när man jobbar halv tid men det ser liksom inte ut så, länmnar killarna tio idag och åker hemmifrån 12.30 ca det är 2,5 timmar som ska räcka till allt ovan. Egen tid är en lyx som jag inte tycker existerar alls med två killar, jo på kvällen, dom sommnar vid ca 19-20 tiden men då tycker hjag att man är ganska trött så då blir det mest data eller tv men det känns inte direkt som kvalitets tid när ögonen går i kors )


Men nu sk jag försöka iaf idag ska jag gå ut och gå nu när jag lämmnat killarna på dagis och Tuffs får följa med, och om det känns som något för mig ska jg försöka på Mån, tis, tors, för det är de dagar jag kan.

Ska försöka ta tag i hemma träningen också, den har glömts bort lite när jag var förkyld så länge, förut tyckte jag att jag var ganska duktig.

  • Plankan x 3

  • Benböj x 30

  • Hantlar lite axlar, triseps och biseps för att få igång en shysst förbränning.


3 kommentarer:

Kvinna med mycket upplevt och ännu mera kvar att upptäcka. sa...

Det där känns igen. Väger som du ingefär och är lite äldre. Men får också en mage som gör att jag ser gravid ut, skittråkigt och då känner jag mig fet, men VET jag ej är det.
Upplever dock att då jag styrketränar lagom och prommenerar försvinner detta, min hållning blir bättre, annt positivt det ger. + då jag undviker vitt bröd och mycket socker som gör min mage svullen.
Lycka till.

Prinsessanadia sa...

Tycker inte man ska konsentrera sig på vad det står på vågen, utan på hur man ser ut. Jag väger också 54 kg, vilket många anser inte är allt för mycket. Men när alla kilon sätter sig på magen, så blir man inte så nöjd. Men man får väll skylla sig själv lite. Det påstås ju att allt godis och onyttig mat sätter sig på magen.

Linda sa...

Haha ja det var lite lustigt :-)

Oh du har min drömvikt som jag förhoppningsvis når till sommaren iaf :-)

Har du testat att avstå mejeriprodukter och kolla om magen inte sväller upp då??

Annars så är det ju bara att köra på som du nu har börjat med.. promenader och övningar och som min käre sambo alltid ska vara så förbaskat tydlig med, man kan inte punkförbränna ;-)

Även om det skulle vara helt underbart att enbart koncentrera sig där man just vill gå ner :-)

Ha en skön kväll..

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)