.

.

onsdag 6 oktober 2010

Massa tankar om min ikea soffa

Jag har en EKTORP soffa från IKEA de yttre ryggkuddarna sjunker ihop och gör mig galen. På jobbet har vi också en ektorps soffa där ryggkuddarna inte sjunker ihop trots flitigt användande. När jag tog av överdrager på våra soff kuddar fattade jag direkt varför de sjunker ihop, dom är sydda med en skarv som delar kudden på mitten och överdeln är betydligt större så det ät klart den sjunker ner.

Knäpp som jag är rycker jag av klädseln på soffan på jobbet och inser att den inte alls är likadan och blev så arg så jag har skrivit ett klagobrev till ikea men att bara fylla i alla uppgifter de vill ha kommer ta 35 år så de kommer nog sluta med att jag ger upp.

Tar av klädseln för att tvätta den ( har någon sett rekamen påtv där de skryter om hur tvätt bar klädseln är??? det är liksom hela konceptet med soffan)

Vad står det då på klädseln när jag läser tvätt råden????? ENDAST KEMTVÄTT ?????? huuum

Och så här ser det ut på golvet när jag tagit av klädseln, kuddarna är nämligen stoppade med dun, vad gör jag när det inte finns någe dun kvar??? får man nytt av IKEA då??

Man kan altså INTE SITTA I SOFFAN och man kan INTE TVÄTTA DEN TVÄTTBARA KLÄDSELN. Det står i katalogen att man kan sitta på armstöden är det det man ska göra alltså, inte i soffan??

2 kommentarer:

HUSnrNIO sa...

Vi har Ektorp en två och en trea och den sjunker ihop. Verkligen! :( Men när det kommer till tvättningen så är det 40 grader som gäller. Jag har både svart, röd och beige tunnspårig manchesterklädsel. Himlans konstigt att det står kemtvätt i din:S INTE KUL! Förstår din frustration! Hoppas det löser sig på ngt sätt.

Soulsister sa...

Vi har också Ektorp hörnsoffa och jaaa, ytterkuddarna sjunker verkligen ihop. Men ang tvätten så tvättas klädseln ofta här hemma i 40 grader utan problem.
Kul att du hittade till min blogg o att du gillar den :)
Info om vecka 3 hittar du här: http://soulsistersdiary.blogspot.com/2010/10/6-veckors-utmaningen-2-veckan-avklarad.html

och om grundutmaningen här: http://soulsistersdiary.blogspot.com/2010/09/6-veckors-utmaningen-e-ni-me.html

Det är tufft men kul o för min del utmanar jag mig själv i allra högsta grad :)

Nu ska jag läsa vidare här inne. Ha en bra dag!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)