.

.

onsdag 20 oktober 2010

Massa gnäll och bantning.

Jag hatar att vara sjuk, idag är det tom värre än igår och doktorn säger jämt att virus infektioner ta lång tin innan det går över :( så jäkla uppmuntrande. Då föredrar halsfluss då får man pencilllin och så är jag ganska så frisk efter tre dagar nu har det hållt på sen i fredags, och idag har jag varit gråt färdig med jämna mellanrum för att jag mått så dåligt.

Nu till bantning (vilket egentligen också är massa gnäll, känner mig som en sån positiv människa)
Jag har glömt att derätta att jag har gått ner 1,3 kg sedan förra måndagen (jag är med på sofias tjockis lista och har invägning hos henne varje måndag)
Egentligen har jag bara gått ner 0,5kg eftersom jag hade gått utt 0,8kg förra veckan, men iaf tror att viktminskning beror på powerwalken eller vad tror ni?? och det trots äppelpaj och bullar i fredags och tacos och drinkar i tisdags :)det blev ju tråkigt nog bara två veckor så jag vet inte hur det kommer att gå nu. Hoppas jag är frisk nästa vecka så att jag kan ta nya tag. Nu till det stora menet.... Jag har ätit GI i två månader snart tre och det ska ju vara sååå bra man ska ju minska såååå mycket vikt och bla bla bla men jag har ju bara gått ner 2kg dom första 2veckorna betyder det att jag hade gått ner 1,3 kg om jag hade ätit vanlig mat och powerwalkat??
Nu sitter jag och känner mig lite kluven och skeptisk, vet inte riktigt hur jag ska göra, funderar på att sluta med GI och powerwalka och se om det funkar. Varför krångla om det inte funkar, för sista tiden har det varit tråkigt tycker jag att hitta på mat, igår åt jag vanlig hedelig spagetti och köttfärs sås iof fullkorns spagetti men ändå.

4 kommentarer:

Soulsister sa...

Jag tillhör dem som stenhårt tror på att motion är hörnstenarna i en sund viktminskning. Naturligtvis tillsammans med bra kost. Oavsett om det är GI, LCHF, viktväktarna eller något annat. Så fortsätt med dina powerwalks och njut av viktminskningen. Grattis!

Linda sa...

Grattis till minuset och jag tror nog att du kommer nå ditt mål med sund kost och promenader.. Gör lite övningar hemma efter dinapromenader då du har flåset uppe.. Man behöver ju inte frossa i onyttiga kolhydrater hela dagen, men ät sunt och man kan ju hålla sig till ett kolhydratsmål per dag omman nu vill dra ner på det..

Sv: Ja nog hade vi det skönt uppe i norr:-) Saknar att ha mina bästa vänner inom räckhåll och sen att dom har barn i samma åldrar gör ju det ännu bättre... och ja våra ups and downs är väl som i dom flesta förhållanden från dag till dag ;-) Mycket är väl oxå att jag inte känner mig som hemma längre i sthlmoch då påverkar ju det oxå :-)

Ha en skön dag..

maja...Style & Life by Leia sa...

Promenaderna är helt klart det som gör störst nytta....samtidigt så händer inget om inte kosten är med på noterna.

Tänk bara på att kroppen inte fungerar på ett jämnt sätt...man kan kämpa och vara duktig men inget händer för att man ligger på en platå....sen plötsligt säger det bara klick å så kommer det större resultat. Om jag vore du skulle jag ge det ca 3 veckor till för att se om det fungerar....fortsatta promenader och gi-kost. Känner du då att det inte ger nåt så har du gett det en ärlig chans iaf.

kramar å lycka till

Jenny sa...

Vad duktig du är som kämpar på. Heja, heja :)

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)