.

.

lördag 9 oktober 2010

Lördag och skridskoskolan

Jag känner mig lite som en hockey förälder, men eg önskar jag att det inte ska gå åt hockey hållet för det är såna fruktansvärda tider och att alltid ha något man måste göra ger mig ångest, jag tycker det är tillräckligt med skridskoskola 1 dag i veckan.
Leo ville inte gå ut på isen idag heller och han blev tom ledsen när jag försökte övertala honom, så han följde med upp på läktaren och satt en stund, (jag blev jätte ledsen för att jag inte alls förstog han älskar ju att åka sridskor)
sen ville han ha macka och då sa jag att mackan är till för den som åkt och då ville han åka och åkte utan mål och var jätte duktig. Sen gick han av isen efter 5minuter och ville äta macka :) unge
Sen pratade vi om varför han inte ville åka så sa han att det var för att han ville integöra det som dom sa, så vi sa till honom att han fck åka som han ville och då blev han jätte glad och åkte massor.

Här är Robin med en stol och Leo när han åkte själv.



Jag idag och lilla Tuffsen

Nu ska vi gå hem till mamma och pappa och hämta lite garn så ska jag gå hem och sticka en tröja till Tuffs. han fryser så mycket, det är lite nytt för mig jag har bara haft stora hundar förut, och jag tänkte att han har varit magsjuk kanske hör ihop med att han har blivit kall så nu ni nu ska jag sticka.
Jag sa till Leo att Tuffs skulle få en tröja så han inte fryser då sa han -Å en tröja så att han inte behöver ha pälsen längre :) så rolig

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ja du Michan, barn är underbara, bara att göra som de vill såblir allt bra. Måste få se tuffs tröja när den är klar!

Linda sa...

Oh, min dröm är att bli en sån där hockeymorsa som står o gapar på dommarna, säljer korv mm.. Hoppas verkligen Dylan visar intresse för skridskor då han blir lite äldre :-)

Älskar ju hockey så det skulle va ett roligt tidsfördriv för mig på helgerna ;-)

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)