.

.

torsdag 28 oktober 2010

Lite saker som förgyller vardagen

Jag har varit iväg med pappa och shoppat lite, egentligen åkte vi till biltema för att köpa en ny datasladd för min har ju gått sönder så i tid och otid så åker den ur och internetanslutningen byts och det gör mig galen, och en pressening till min nya soffa på framsidan för det börjar bli dags att skydda den mot regn och rusk.
Vi stannade till på vägen på RUSTA för att köpa en ny girlang till balkongen för dom tar ju slut så fort varje år, när jag stog där kom jag på att det var ju massa andra saker jag ville ha ifrån rusta en tomte till Robin och Leos fönster till jul (dom har själva valt ut den på internet) och en sån där softshell jacka inte den shysstaste i världen men jag tror inte kvaliten är sämre för det och 199kr är lagom tycker jag för en jacka som jag ska ha när jag är i skogen och powerwalkar (jag har aldrig riktigt varit en märkes människa utan, ibland får jag för mig att jag vill ha en viss sak av ett visst märke som tex mina svarta convers då villa jag ha ett par svarta convers inte svarta basket skor utan just såna, men överlag spelar det ingen roll) Jag hittade också nya lampskärmar som jag köpte bara för att dom är likadana som överkastet i sovrummet jätt coolt sammamträffande då överkastet inte är köpt på rusta.
På vägen hem fick jag två flmer från icamaxi till killarna för mamma hade fått en kupong men jag tror jag spar dom till jul.
Sista stoppet blev EUROSTORE de affären är så mysig att gå och titta i där köpte jag en tvätt medelshink och en underbar kaffe filter hållare och tvål, underbara och fantastiska dofter för 10 kr st helt klart värt att köpa.
Lite saker som kommer att göra livet lite roligare här hemma, så är det ju att det är dom små sakerna som piggar upp, lite roligare att tvätta händerna när tvålen doftar underbart, lite roligare att tvätta när tvättmedlet är i en vacker burk osv Dom hade en jätte söt plåthink till hundmat med en målad hundvalp på som jag föll för men den känns meningslös då hundmaten står i städskåpet, man vill ju att den ska stå framme och vara fin men den platsen finn inte i köket.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vad kul att shoppa. Håller med dig om allt blir lite roligare när man piffar till tvättmedelsburken, har en fin tvålkopp med mera :)

Cissi sa...

Vad kul med lite shopping :)
Jag är likadan, köper hellre 3 jackor av preiset av en märkesjacka tex medans min man är tvärtom *haha*

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)