.

.

fredag 29 oktober 2010

Har ni tänkt på hur olika saker man tycker om det den ena gillar tycker den andra inte alls om, det som får den ena att skratta får den andra att bli irriterad. Något man tycker är trevlig tycker den andra är skit. Att helt plötslig duger jag inte alls.... Vad hände med det man först älskade när förvandlades det till skit?? Den personen som man tyckte var finast i världen när började man tycka så illa om den?? Hur kan man tycka så illa om någon man älskat??? Hur kan man sluta bry sig om och istället välja att vara dum emot?? Hur kan han svänga fram och tillbaka från vecka till vecka ena minuten hat nästa kärlek och sen hat igen??
Så många frågor så mycket tårar så mycket smärta.

3 kommentarer:

FruSofie sa...

Hej!

Tack för din kommentar om köket, visst blev det finare ja=)

Hoppas att du mår bra... stark text du skriver!

KRAM

Sandra sa...

Ja du, det är ju så att alla är olika och detta ställer ibland till problem som man helst skulle vilja slippa. Men ibland är det bara så att det inte går att kringå och då är konflolikten framme. Men man får se det från den andra sidan liksom, om alla vore lika skulle det vara ganska tråkigt eller hur. Jag tror att vi går starkare ut efter en oenlighet. Man får liksom en ny erfarenhet som man växer av! Hoppas att det snart ska kännas bätter, det är svårt att tro när man är mitt i det men det kommer att bli bättre Michan!

Linda sa...

Djup text och jag har haft liknande funderingar som din text..

Jag tror att man helt enkelt förändras och mognas på olika sätt och det är där någonstans man glider av vägen, men det gäller att ta sig upp och fråga sig om det är värt at ta sig fram på samma väg el, ej??

Jag själv är ett helt hormon och känslofyrverkeri just nu så vissa dagar vill jag bara svänga av från denna väg men så kommer dom där stunderna jag älskar och då glider jag upp igen:-)

Hoppas du får en trevlig helg iaf ...Kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)