.

.

måndag 18 oktober 2010

CillitBang, barnens kläder och huvudvärk

Handlar det här inlägget om.
Jag har ändrat mig från ,att tycka att CillitBang var helt okej till att jag hatar skiten. Jag har fastnat på golver i köker 230 ggr idag och ändå torkade jag flera ggr i går när jag upptäckte att det lämmnade kladdiga spår, sen när vi åt frukost insåg jag att det var samma sak med köksbordet när jag fastnade med armarna. Hur kan CillitBang få bäst i test??? Är det utveclklingsstörda som testat produkterna eller??? (inte alls något ont emot utvecklingsstörda)

Jag tycker det är så svårt att klä barnen just nu, har ni också det problemet??
Ibland när vi ska gå till dagis (ändå går inte vi till dagis tidigt utan så sent som 10 några dagar) så har det varit så kallt som 3 minus och sen framåt efter middagen så har det varit 12-14 grader så jag släpar klädertill en hel arme till dagis tunn jacka ,tjock jacka, tunna utebyxor och varma utebyxor x2 eftersom jag har två killar. Och inte är dom lika heller Robin brås p Micke och är jätte varm av sig (så jag har svårt att förstå vad som är lagom för honom) och Leo brås på mig och fryser så han ibland gråter så dom måste gå in med honom och då har han ändå haft rejält med kläder på sig.
Nej nu tycker jag faktiskt att det ska bli skönt med vintern då är det overall som gäller och så kan man skicka med en extra tröja för säkerhets skull.

Usch jag känner att en sån där fruktansvärd huvudvärk är på gång och den här gången hade jag turen att känna att den är på gång (annars brukat den bara slå till så jag inte kan stå på benen och det bara snurrar för ögonen och illamåendet sköljer över mig) så jag har tagit två alvedon och killarna har satt på sig pyjamaserna så dom är förberedda, men dom brukar vara jätte bra när det händer och skynda sig jätte mycket upp för rappan och på med pyjamaserna och i säng. Jag har sån tur att dom är så duktiga annars hade jag varit tvungen att ringa efter hjälp när det händer.
Snälla duktiga killar Y

1 kommentar:

Sandra sa...

Det är svårt att veta hur man ska klä barnen nu. Vädret vänder ju så fort. Men jag vet av erfarenhet att det blir kallt när man är ute länge. Jag har själv överdragsbyxor, fleece och jacka, vantar, mössa och vinterskor när jag vistas flera timar ute på förskolegården med barnen. Skulle frysa ihjäl annars! Hoppas huvudvärken ger med sig. Ps; du har en utmaning hos mig!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)