.

.

tisdag 19 oktober 2010

Alla har vi varit hos olika doktorer idag......

Det blen en låååång natt i natt, huvudvärken blev inte så illa som jag befarade igår men tillräkligt illa men så blev jag så fruktansvärt illamående så jag la mig när killarna lagt sig och sov redan vid åtta men vakanade vid halv elva och låg och vände och vred på mig tillslut satte jag på tv och vid 12 kom Leo och det var så mysigt för annars när ah nkommer på natten så sover jag ju och det är mörkt men nu såg jag hur han såg ut på natte när han kommer med täcket hopknöglat i famnen när han kröp upp i sängen sa han med den hemskaste rösten -mamma jag har så ont i halsen. Det hördes också när han sov att han mådde dåligt och han har vänt sig och vridit sig sparkats och pratat i sömnen så blev det en släng av krupphostan också så vi gick till vårdcentralen på morgonen eftersom jag också har ont i halsen och mår dåligt men det var bara en virus infektion men jag fick medicin mot hans krupphostan.
Micke åkte till sjukhuset med Robin för att träffa sjukgymnasten.
Egentligen skulle jag och Micke åkt med Robin till sjukhuset men nu åkte han själv med Robin, så gick jag till vårdcenralen med Leo, han skulle träffa en sjukgymnast som skulle se vad hon kan hjälpa Robin med i det vardagliga livet som hon sa. Jag trodde att det var mer grovmotoriskt eftersom vi vet att han har svårt där men det var tydligen bara finmotoriken dom tittade på idag och hon sa att han har problem med kordinations förmågan så jag blev lite ledsen för jag har alltid trott att det inte är fel på den, både dom på bvc och hans läkare på sjukhuset har sagt att det inte är fel på finmototriken, han har ju en muskelförsvagning som det så fint heter och så har han svårt med grovmotoriken framförallt att gå och springa, han vinglar och snubblar fram liksom. Det har ju visat sig vir tidigare besök på sjukhuset att han har ca 80% av ett normalt barns muskelstyrka, vilker gör att han lätt blir trött, men också att han inte kan springa lika fort som andra eller klättra lika bra osv. Därför blev jag så ledsen idag att det även är problem med fin motoriken också, varför måste han ha det jobbigt på alla plan, kan han inte bara få en chans i livet liksom, han är redan så kuvad rädd, nervös och försiktig, vill inte att han ska behöva kämpa på alla plan jämt.

2 kommentarer:

Tess sa...

Hej vad kul att du hittade in till mig efter mycket om och men :)Hehe
vad tråkigt att ni inte mår bra! Hoppas ni kryar på er snart och tråkigt med sonen och motoriken :(
Kram

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Hej!
Vad roligt att du tittade in till mig ;)
Fina grabbar du/ni har ;)

Och jag har försökt få A att somna om på morgonen, det går inte, tvärkört.

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)