.

.

lördag 28 augusti 2010

Röd curry pasta ?????

Vad är röd curry pasta????
Jo det är chili.
Chili salt lök och vitlök.
Där ser man. Jag trodde att det var curry. Dumt av mig. Jag trodde att de var det som gjorde smaken på röd curry som man får på thai restauranger.
Nu vet jag bättre.
Det var så stark. (Men det märktes inte på dom första 5-10 tuggorna utan kom som en glad överaskning mitt i maten. )
Så starkt att: svetten kröp fram på ryggen, att jag var tvungen att snyta mig flera gånger, att det sved i hela munnen, därför gick jag och läste innehålls förteckningen och insåg att majoriteten av innehållet var chili.
Appropå Varför heter det curry om det inte innehåller curry???

Men maten var jätte god (om man bortser ifrån att jag höll på att dö)
Kyckling, morötter, färska champinjoner, lök, olka sorters paprika, bambuskott, vattenkastanjer, kokosmjölk och kyckling buljong.
Trodde att jag skulle sakna riset till men det gjorde jag inte, det var fantastiskt som det var, nästa gång ska jag inte ta så mycket curry pasta.
Nu sitter jag i soffan och försöker återhämta mig från chocken.
Undra vad kvällen bjuder på, skönt att inte behöva lägga Robin och leo tidigt, ska försöka att inte hetsäta godis iaf ( då spelar det ju ingen roll hur mycker GI jag äter :)

1 kommentar:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)