.

.

torsdag 5 augusti 2010

Hel knäppt


Mina killar använder inte plåster, så är det bara, jag har aldrig satt på någon av dom ett endaste plåster för det har aldrig funnits någon anledning (en gång rammlade leo och fick ett konstig sår på pannan, då satte min kompis på honom ett plåster eftersom jag höll på att svimma och hon ansåg att det behövdes, hon jobbar på barnakuten så ja glitar helt på hennes goda omdöme)

Men dom har haft plåster som dom fått framförallt på BVC efter vaccination tex. Idag fick Robin ett plåster på sjukhuset efter blodprovet, världens coolaste plåster med Stålmannen på, han var så lycklig och var så stolt över sitt coola plåster, men det coola plåstret visade sig vara ett skit plåster och lossnade nu på kvällen och han bröt i hop fullständigt, sällan han blir så ledsen, så jag frågade om han ville ha ett nytt plåster, för jag har faktiskt plåster även om jag inte använder dom, och det ville han ju så han fick själv välja ett Nalle puh plåster (för det var vad jag hade eftersom dom var små när jag köppte plåster) han valde ett men jag föreslog att vi skulle sätta det på armen ist eftersom på handen kommer det att lossna. Leo tittade så snällt på hela tiden och berömde Robins nya fina plåster så jag frågade om han också ville ha ett och det ville han ju så jag satte hans på armen också eftersom han inte heller var skadad och i behov av sitt plåster. Så nu är dom jätte glada innehavare av varsitt plåster.

1 kommentar:

sofie sa...

Haha ja lite galen kanske. Jag älskar med att det är stort och öppet, vill bara ha det liite mer i vår stil bara;)

Hoppas att ni får en fin Fredag!

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)