.

.

lördag 19 juni 2010

Ikea och bröllop

Vi har varit på ikea idag det var en annorlunda upplevelse....
Parkeringsplatsen vi står och väntar på blir snodd mitt framför ögonen på oss vi tutar och viftar och gubben rycker på axlarna och kliver ur. Micke blir galen och kliver ur bilen och gubben fortsätter att rycka på axlarna och sedan säger hans vuxna dotter att vi har ju cirkulerat här....
Och vi hävdar att seriöst vi står med blinkers på och väntar på att bilen ska backa ut och sen smiter ni bara in. Men han ser inget fel i det och tom 2 parkerings vakter kommer och säger att vi stog och väntade men nej nej
Sen gick jag därifrån med Robin som grät hysteriskt och ville åka hem för att han tyckte det var läskigt när alla var så arga.
Vi fick tillslut parkerings platsen jag vet inte hur Micke fick han att flytta sig men för mig hade han gärna fått platsen om han hade bett om ursäkt och sagt att det han gjorde var hemskt fult.
Tillslut kom vi in iaf och där bjöd dom på prinsess bakelse och kaffe det tycker jag var stort speciellt med tanke på att man fick köpa dom inne i stan. Riktigt shysst av ikea tycker jag.
Vi köpte bara ett LACK bord i ljusblått till killarnas pippi hus en tillbringare och en korg till tuffs kammar klo tång mm. Sen köpte vi lite smått och gott utanför som pizza grädd såser choklad bollar mm vilket kostade mer än sakerna inne på ikea.
Vi stannade även en snabbis på djur affären brevid för jag vill köpa en regn overall till Tuffs men deras var jätte dyra så det blev ingen.
Eftermiddagen egnade vi åt att börja måla staketet på framsidan och såklart det kungliga bröllopet på tv. Robin tyckte faktiskt att det var jätte kul och hade massa frågor om prinsar och prinsessor.
Han frågade om Han utan hår, heter han prinsessans pappa? Är han inte jätte söt??

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)