.

.

måndag 1 mars 2010

Ledsen och besviken på dagis idag!

Tycker att det känns som om dom faktiskt skiter i vad vi föräldrar tycker. Vi berättar vad man tycker och saker man e riktigt orolig över och det känns faktiskt som att dom skiter fullständigt i det.
Leo har under några månaders tid inte velat gå till dagis pga en pojke som e dum emot honom och (tydligen många andra) han gråter och berättar dumma saker som pojken gjort mot honom.... för några fredagar sen fick jag själv se detta en morgon när jag lämmnade (har berättat om det i ett tidigare inlägg i februari) och då växte min oro lavinartat för att pojken beteende skrämde även mig.... pratade med en fröken då och sen har det gått några veckor och i morse vänder Leo när han kommer fram och vill gå hem igen och jag frågar varför och han säger att det är för att den här pojken är där idag. Jag säger att vi ska prata med fröken och det gör jag .... jag berättar vad Leo säger hemma att han gråter och inte vill gå dit och vad han just sagt till mig och då svarar hon att dom e medvetna om problemet... (jaha det sa dom redan för 3 veckor sedan) och att så kan det vaktiskt vara förut hade dom en pojke som inte ville gå till dagis för att Leo puttades så mycket.... (jag vet att Leo e jävlig han kan vara det hemma också så jag vet hur illa det kan vara).... men varför får jag höra det här först nu??? Och vad var det för svar??? E det Leos tur nu då eller vadå?? Är det ett öga för ett öga mentalitet som gäller på dagis??? Vi pratar om barn som är 3 år gammla.
Hon berättar också att det kanske inte e så jätte synd om Leo hela tiden heller, utan att barnen reagerar starkt även när den här pojken slår andra barn, så det är inte bara/alltid Leo som får stryk.
Jag blev så ställd av detta svar och inställning att jag inte fann mig. jag gick därifrån och kände mig mer ledsen än innan jag pratade med fröken.

Hur ska jag kunna lämmna mina barn på dagis och gå till jobbet och må bra när fröken har en sådan inställning???? Vad faaan min son e jätte rädd för att vara på dagis..........
Jag vill bara skrika hysteriskt för jag tycker att hennes bemötande var så sjukt.

5 kommentarer:

Tessa sa...

Tack så mycket, alltid kul å höra.. :-)

Fröken Viktig sa...

Jisses vilken attityd de verkar ha på den där förskolan. Jag skulle känna precis som du om det gällde min dotter. Man ser ofta att det ges tjuvnyp på dagis, och även hos oss verkar fröknarna mer eller mindre rycka på axlarna. Tycker personligen att det är viktigt att ta tag i såna här problem redan nu, skit samma att de är 3 år, de vet och förstår mer än vad vi tror. Får de ha ett beteende redan nu så tror jag att det kommer att följa med även när de blir större... Hoppas att du kan få dem att lyssna och förstå hur du (och andra) känner. Hoppas ni får en bra dag.

Jenny sa...

Men det var de jävligaste jag har hört!!!! Va är det för fel på den människan?? Hoppas verkligen att du får hjälp med situationen!

Ang receptet så är det gjort den enkla vägen :) stekt kycklingfilé bitar och slängde i en burk tikka masala, färdigblandat och klart:) fast det finns kryddmix att köpa oxå då står de på baksidan vad man ska tillsätta..

Emelie sa...

Men herregud!!! vad är det för människor de låter vara fröknar där?! Så kan man väl för fan inte resonera när det gäller 3 år gamla barn!! Hoppas det ordnar sig på ngt sätt! Kram

.Malin sa...

Om du kikar in min blogg från förra veckan så ser du ett nästan liknande fall! Då är det en 6 årig pojke som är på min son som snart blir 5.
Han är oxå på många andra barn och har väl nån form av störelse! För han stör verkligen hela gruppen. Dom få ggr som jag lämnar eller hämtar så stannar jag alltid och snackar lite eller sitter med där inne och observerar eftersom sonen berättar massor som 2 pojkar gör. Lyssnar inte personalen så ta upp det med pojkens föräldrar! Hade det varit nån av mina barn som skadar nån annan så hade jag velat veta det och tagit tag i det! För mobbning förekommer allt för ofta i förskolan med. Helt sjukt!
Stå på dig och snacka med pedagogerna igen och funkar inte det så gå till rektorn.
Kramiz

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)