.

.

onsdag 31 mars 2010

Ignorera dåligt beteende......

På jobbet arbetar vi med att just ignorera dåligt beteende. (förr i tiden när vi var små bestraffade man dåligt beteende men nu har man kommit fram till att man ska ignorera dåligt beteende och belöna gott beteende istället) Vi övar och övar går på kurser och har utbildning en gång i månaden.
Leo är det vildaste och ibland det jävligaste du kan hitta, när han har sovit en stund på dagen vaknar han oftast och bara skriker i falsett och det e nästan omöjligt att trösta honom för då skriker han ännu högre sparkas och slåss. I dag gosade jag kramade och gullade som vanligt men gav upp och gick därifrån då kom jag på att varför gör jag inte som vi övar på jobbet i stället???? Så jag provade och efter 10 minuter blev han tyst och roppade och frågade om jag kunde komma så jag rusade di så fort jag kunde och berömde honom för att han slutade och frågade om han ville följa med ner och äta äpple och det ville han.
Tänk att det funkade :)
Jag e så nöjd så jag håller på att spricka.

2 kommentarer:

Johanna - mamma till Leia sa...

sv: tack så jättmke! :)

Elinor - Mamma till Liam & Tigra - sa...

Tack vad GLAD jag blir :)

Vilka fina barn ni har.

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)