.

.

lördag 27 februari 2010

Micke har åkt iväg med alla barnen så att jag får vila lite, leo han e inte snabb inte när vi ska iväg, Robin går och kissar när man säger åt honom sen klär han på sig overall och vantar och all så roppar han jag e färdig nu, han e så sjukt lydig ibland undrar jag om han överhuvudtaget har någon egen vilja.?. Men Leo han gör allt annat än det man har bett honom om han vandrar omkring och pular, sen ledsnade micke och röt åt honom att han skulle sätta fart då gnäller han och åmar sig, Mamma ska hjälpa mig.. Nej du är ingen bebis du kan klä på dig själv svarar Micke, Men jag vill att mamma ska hjälpa mig..... och så fortsatte det, halva overallen fick han på sig sen komm Emma och gjorde resten för likt mig orkar hon inte lyssna på tjafset, Micke tycker att det e fel att jag hjälper honom jämt men vad faan han kan klä på sig det vet vi, han e inte efterbliven han e bara som barn e mest, inte intresserad av att klä på sig.. och istället för att tjata tills man blir sur eller lyssna på Micke när han gapar och skriker kan jag lika gärna klä på honom så e han klar på någon minut. Micke påstår att på det sättet lär han sig alldrig men vi vet ju att han kan klä på sig så vad ska han lära sig, alla barn e olika. På dagis hade vi alla olika sorter en del tog der 100 år innan dom ens fått på sig en strumpa. Undra om det e därför jag ser på saken annorlunda för att under alla mina år på dagis har man sett så många olika barn och leo e lååångt ifrån den jobbigaste.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)