.

.

söndag 13 december 2009

LUCIA


Nu är Lucia över och vi har faktiskt firat hela dagen. medans Robin och Leo sov gjorde jag en Janssons frestelse, ugns omelett med svamp stuvning, stekte köttbullar och prinskorv och kokade potatis. Som sen fick stå på värmning i ugnen.
När dom vaknade gjorde vi iordning oss och gick till kyrkan och tittade på Lucia konsert med Lucia tåg. Det var så fint och bra, allt var helt fantastiskt, jag som aldrig har varit en kyrklig person och så nu två besök på en månad snar tror dom att jag e en stammis =).
När vi kom hem var maten färdig och det var bara att duka fram. Det blev ett riktigt jul bord med lax och hovmästarsås, inlagd och senaps sill, rödbetssallad, ägg, cremefraish och rödlök och de ovanstående varma rätterna.
Jag åt så mycket så nu behöver jag ingen mat på en vecka.
Nu är det bara att se fram emot julafton.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)