.

.

söndag 8 november 2009

Fars Dag

Ja det här e första söndagen som jag har den där kännslan ni vet att det e söndag och imorgon ska man gå till jobbet. På ett sätt är det jätte kul och på ett sätt kännms allt skrämmande slentriant och välbekant fast det e så jätte länge sedan jag var där. Jag ska till en början bara jobba 2 timmar om dan så att jag inte får så ont, jag vet ju inte alls hur det kommer att gå.

Har ni firat Fars dag? Vi har varit hos min pappa alltså morfar idag egentligen hade jag bara tänkt ringa och säga grattis men Robin och Leo tjatade så mycket att dom ville träffa hunden så jag köpte en blomma så åkte vi dit.

Till middag åt vi potatis gratäng, grillat kött, grönpepparsås och sallad. Det e inte lätt att grilla i det här mörkret.
Vi har också varit på ICA Maxi det var också första gången på många veckor, det är många saker som e första gången nu, men till min stora besvikelse var ICA Maxi också precis likadant som jag minndes det :( När man har suttit hemma så lännge har man längtat så fruktansvärt efter att få göra dom mest vanliga sakerna baraför att man kan men nu tycker jag mest att alla saker jag längtat efter är lika tråkiga som vanligt.

Undra om det kommer att bli svårt att gå tillbaka till det vanliga igen nu e jag så van vid att när barnen har gått till dagis så kokar jag kaffe sätter mig i soffan tar fram datan vissa dagar läser jag bloggar i timmar andra så kollar jag på tvserier, när jag blir hungrig går jag ut i köket och äter det jag blir sugen på och sen tillbaka till soffan. Riktigt lata dagar eller hur ? :) på ett sätt har det varit som en välbehövlig semester för själen också att få lite tid för sig själv. I det vanliga livet mellan barn jobb och hushålls sysslor så finns det inte många minuter över för sig själv.
Men nu e det tillbaka till vardagen igen, på gott och ont, jag saknar mina älskade barn på fritids och i morgon får jag se dom igen.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)