.

.

onsdag 30 september 2009

Trolldeg

I dag har Robin och leo varit hemma onsdagar e ju deras lediga dag från dagis. Mormor var här på förmiddagen så dom var ute och cyklade och lekte i parken, sen gick hon lite ätenden åt mig för varje dag som jag sitter här blir det bara fler och fler saker som man vill och måste göra som tex hämta paket från Jotex på posten, stämpla mitt högkostnads kort på vårdcentralen, eller bara åka till ikea och köpa en till fotpall titta på block ljus mm och mm listan börjar bli så lång.

Efter att dom sovit fick dom leka med lera, jag var faktiskt så duktig så jag gjorde troll deg jag tänkte att på jobbet släger jag ihop trolldeg var och varannan minut då kan jag väl göra det hemma också. Robin och Leo tyckte att det var jätte kul. Först degade dom och sen gjorde dom figurer med bakformar som vi la på en plår och så in i ugnen sen när don e hårda kan vi måla dom. tänk så roligt och så billigt. här kommer receptet om du vill göra själv. jag brukar bara ta 2/3 mjöl 1/3 salt och hälla i vatten till det blir jagom konsistens. Ha så kul.







1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och tack för kommentaren :)

Ja de är inte kloka. De har ett schema de strikt ska följa och sen spelar de ingen roll om någon blir skadad. Tänk vad som kunde hänt med din son. Anmälde du de inte? Ja, jag ger mig inte.
Detta är en princip sak nu, de ska inte tro att de kan komma undan ;)

Trevlig dag!
/Jennie
www.egosidan.blogg.se

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)